העצמה בעזרת חיות מחמד בבית

חיית המחמד בבית ככוח להעצמת הילדים

"אמא, בחושך ניצה (הכלבה) מפחדת שתבוא רוח חזקה. אז אני שומר עליה" כך אמר לי עומר, בני הצעיר, בן 5. לעומר יש טקס קבוע בערב בו הוא בחור לו בובות לישון איתן. באחד הערבים השבוע הוא ביקש שאני יעזור לו להוציא את כל הבובות ולפנות מקום לניצה. הוא אירגן לה מקום על הכרית לידו והכניס אותה תחת השמיכה. הם שכבו יחד במיטה ועומר הסביר לה שלא צריך לפחד. הרוח בחוץ ובבית אין רוח. הוא הסביר לה שאמא תספר סיפור ואז הם יתחבקו וישנו ביחד, הוא אמר לה שאם היא פוחדת בלילה היא יכולה להעיר אותו.

כאמא, ומטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים שמסתכלת על התהליך מהצד אני יכולה ללמוד המון. קודם כל אני שומעת את הפחדים של עומר שהוא מתבייש להגיד אותם או לא ממש יודע לבטא אותם על עצמו (אופייני מאוד לגיל). אני מרגישה את הפחד שלו אבל גם את הביטחון שהוא מרגיש בתוך הבית והידיעה שלו שיש מי שיעזור לו באמצע הלילה. זה שהוא אומר לכלבה תעירי אותי מעיד על כך שהוא יודע שאפשר לפנות עלינו בלילה אם יש צורך.

כאשר אנחנו עוזרים למישהו אחר זה מעצים ומחזק גם אותנו. עומר בכך שהוא עוזר לניצה מחזק את עצמו ואת הביטחון שלו בתוך הבית.

לכל מי שמגדל בעל חיים בבית אני רוצה לתת טיפ, היעזרו בבעל החיים שלכם להעצים את הילדים. בעלי החיים יכול לשמור על הילד (שוקי יישן לידך וישמור עלייך) והילד יכול לשמור על בעלי החיים. כך או כך הילד יקבל ביטחון והעצמה אישית.

לא חייבים להכניס את הכלב למיטה. אפשר גם לשים את הכרית של הכלב ליד המיטה של הילד. ואפילו אוגר בכלוב ליד המיטה יכול להעניק את אותו ביטחון.