אודות החווה ופינת החי imageאודות החווה ופינת החי image
פינת חמד היא מרחב חי טיפולי שנבנה מתוך אמונה בכוחם של בעלי החיים והטבע להניע טיפולים פסיכולוגיים ורגשיים ולהעניק למטופל מרחב עבודה בטוח. עוד משלב התכנון המקום נבנה תוך התאמה לצרכים של המטופלים ושל בעלי החיים. רווחת בעלי חיים היא אחד העקרונות המובילים של המקום. המקום מחולק למרחבים המותאמים לצרכים הטבעיים של בעלי החיים ומזמין את המטופלים לבוא לתוך המרחב. בתוך המרחב בעלי החיים חופשיים לבחור אם ברצונם לקחת חלק בטיפול. אנחנו מאמינים שהתבוננות היא חלק מהותי מטיפול ולכן גם להתבוננות בבעלי החיים יש ערך טיפולי רב. המרחבים השונים מאפשרים בנוסף למגע עם בעלי החיים גם התבוננות.

מתוך העיקרון של רווחת בעלי חיים, בעלי החיים שלנו מורגלים לאנשים ומקבלים את נוכחותם במרחב באופן רגוע ונינוח. יש הקפדה על שעות שקט בהן אין פעילות במקום, שעות שמהוות מנוחה עבור בעלי החיים. בשעות הפעילות בעלי החיים שמחים לבוא במגע עם המטופלים ומחפשים את קרבתם.

כל בעלי החיים במקום, מאוגר ועד סוס, אומצו או נולדו אצלנו. מתוך האמונה על שמירת בעלי החיים והטבע אנחנו לא עוסקים בשכר בבעלי חיים ונותנים בית חם לאלו שננטשו.

המרחב הגדול מאפשר לשלב בטיפול טבע מזדמן. ציפורים נודדות, שבלולים, חיפושיות וכל מה שהטבע המקומי מציע הם חלק מהמרחב הטיפולי במקום ומאפשרים עוד דרך להגיע אל המטופל ואל עולמו הפנימי. ישנם מרחבים פתוחים תחת כיפת השמיים ומרחבים סגורים בתוך חדר. מגוון זה מאפשר לכל אחד למצוא את המקום הבטוח לו וממנו לצמוח ולגדול בטיפול.

מתוך האמונה שטיפול צריך מרחב בטוח, שקט ומופרד פינת חמד לא פתוחה לקהל הרחב ומתקיימים בה רק טיפולים מתואמים מראש.