טיפול בעזרת סוסים imageטיפול בעזרת סוסים image
סוסים הם בעל חיים עם יכולות טיפול מיוחדות מאוד. הגודל והעוצמה שהם משדרים נותן למטופל הרבה כוח וחוסן נפשי. הסוסים משקפים את נפש האדם ומאפשרים למטפל להגיע בקלות ובמהירות אל הקשיים של המטופל ולמצוא את הדרכים הנכונות לטפל בהם. העוצמות שמגיעות מהסוס מחזקות את התהליך הטיפולי ויוצרות משמעות הרבה מעבר למפגש הטיפולי.

אצנו בחווה הטיפול הוא לצד סוסים, מבוסס על שיטת טיפול שפותחה בארצות הברית (EAGALA- www.eagala.org ) ולא על רכיבה טיפולית. במודל איגאלה הסוסים משוחררים במגרש, המטופל מבצע תרגילים שונים עם הסוסים. התנהגות הסוסים והבחירה שלהם לשתף או לשתף פעולה מאפשרת למטפל ליצור את השיח. השיחה על התנהגות הסוס מביאה בצורה מהירה וישירה לשיחה על התנהגות האדם. הדינמיקה עם הסוסים משתנה מרגע לרגע ומאפשרת למטופל ליצור את השינוי הדרוש לו. אצלנו מסתכלים במראה ולא רוכבים עליה.

הסוסים עוזרים לנו לפתוח פתח לעולמם הפנימי של המטופלים. הם משקפים לנו בדיוק מה קורה אצל המטופלים ועוזרים להוריד הגנות וחסמים. העבודה היא בעיקר דרך השלכה ומטאפורה שנעשית דרך חוויה. פעמים רבות העבודה הטיפולית הנעשית בעקיפין מביאה לתוצאה טובה ועוזרת למטופל לשחרר את ההגנות שלו.

טיפול בשיטת איגאלה מתאים כטיפול פרטני, משפחתי או קבוצתי.

טיפול בעזרת סוסים מתאים למתבגרים (מגיל 10) ולמבוגרים המתמודדים עם קשיים רגשיים שרוצים טיפול פסיכולוגי אחר, שיוצא מחדר הטיפולים הקלאסי אל מגרש הסוסים. מתאים למי שמחפש משהו שונה שמאפשר להגיע למטופל בצורה עקיפה ונעימה תוך כדי חוויה אישית.