פסיכולוגית חברתית, פסיכותרפיסטית בעזרת בעלי חיים, מוסמכת בשיטת EAGALA לטיפול עם סוסים ומתמחה בפסיכותרפיה זוגית ומשפחתית. 25 שנה של ניסיון בעבודה עם אנשים ובעלי חיים. מאמינה בכוחם של בעלי החיים ליצור שינוי רגשי והתנהגותי אצל ילדים, מבוגרים ומשפחות. בעלי החיים מקבלים כל אחד כמו שהוא, הם לא שיפוטיים ונותנים משוב על התנהגות האדם כאן ועכשיו. ע"י הפרשנות שהמטופלים נותנים להתנהגות בעלי החיים אנחנו מקבלים הצצה לעולמו הפנימי של המטופל. דרך תהליכי השלכה וחקירה מגיעים בקלות ובמהירות לשורש הקושי והדרכים לפתרון.

בעל החיים מאפשר למטופל לעבוד תהליך של השלכה: המטופל משליך את המצוקה על בעל חיים. ריחוק המצוקה מקל על המטפל ומאפשר לו  לחולל שינוי. היתרון בתהליך ההשלכה עוזר לנו ליצור שינוי מהיר ואפקטיבי שבא לידי ביטוי בחיי היום יום.

בעלי החיים עוזרים להיווצרות הקשר עם המטופלים, הנוכחות שלהם מרגיעה, מקרבת ויוצרת את השיח הראשוני והקשר הראשוני ביננו. קשר שנוצר בקלות רבה יותר מאשר בטיפול פסיכולוגי רגיל. עצם הטיפול בבעלי החיים מלמד את המטופל להסתכל על צרכי האחר, להתחשב באחר ובחום איך המעשים שלו משפיעים על האחר.

אני מאמינה כי לכל ילד, מבוגר או משפחה יש את הפתרונות הנכונים ביותר עבורם ומטרה היא לעזור למטופל למצוא את הדרך הנכונה והטובה ביותר עבורו. התפקיד שלי כמטפלת הוא לעזור למטופל למצוא את הדרך שלו תוך הבנה של התהליכים העומדים בסיס ההתנהגות ואיך לנתב התנהגות זאת לתוצאה הרצויה.

השכלה והכשרה:
• M.A פסיכולוגיה חברתית, המרכז הבינתחומי הרצליה
• פסיכותרפיה בעזרת בעלי חיים, סמינר הקיבוצים
• B.A פסיכולוגיה ותקשורת, האוניברסיטה הפתוחה
• מוסמכת מטעם העמותה הבינלאומית ל- EAGALA טיפול הנעזר בסוסים
• מגשרת מוסמכת, מכון גבים
• מדריכת רכיבה מוסמכת, מכון וינגייט
אילת אלקיים, M.A. image